Copywriting

Pojmem copywriting se označuje placená služba, která zahrnuje především tvorbu a úpravy webových stránek, především co se týče textového obsahu. Dobrý copywriter by tedy kromě dovedností souvisejících s tvorbou webu (jako je například znalost pravidel SEO) měl ovládat také stylistiku, pravopis a gramatiku jazyka, ve kterém píše. Zároveň by to měl být člověk „svěžího ducha“; někdo, kdo rozumí současným lidem a chápe, jakým stylem bude své texty koncipovat, aby se dobře četly a byly pro lidi populární, současně s tím si ale dokáže uchovat osobitý styl svého psaní.

Copywriting – svěřte práci zkušenýmobrázek Copywriting

Zkušený copywriter ví, že jeho texty jsou jeho vizitkou a tak se je snaží napsat čtivé a na úrovni, aby dobře prodávaly produkty nebo služby, které jsou předmětem webových stránek a zároveň vytvářely dobré reference do budoucna i pro něj samého. Dělá svou práci poctivě, a protože zná cenu dobrého jména a důvěryhodnosti, zakládá své texty vždy na pravdivých informacích.

Jestliže existuje nějaké tajemství úspěchu, pak spočívá ve schopnosti postavit se na místo druhého a vidět všechno jak svýma, tak i jeho očima. Henry Ford

Služba je placená – za finance, které se do ní rozhodnete investovat, tedy pravděpodobně očekáváte práci více či méně podobnou tomu, co jsem uvedla výše. Když si vyberete někoho, kdo copywritingu opravdu rozumí, tato investice se Vám v každém případě vyplatí.  Služba profesionálního „psavce“ totiž výrazně ušetří Váš čas, který byste jinak přípravě stránek věnovali sami – pokud nám sdělíte jakousi základní představu o tom, jak by obsah Vašeho webu měl vypadat, sedneme si k počítači a budeme si hrát se slovy tak dlouho, dokud nenalezneme to pravé ořechové pro Vás i pro návštěvníky vašeho webu.

Korektura textů

Jestli jste měli na střední škole jedničky ze slohu a chcete si napsat texty na web sami a zároveň mít jistotu, že jsou to texty kvalitní, můžete zauvažovat o možnosti korektury textů. Zkušení copywriteři Vaše texty přečtou a upraví tak, aby vyhovovaly mluvnickým i pravopisným pravidlům a dávaly smysl po stylistické stránce. Bude-li třeba texty výrazněji pozměnit, obvykle s Vámi tyto změny prokonzultují, aby obě strany měly jistotu, že výsledek bude pro Vás uspokojivý. Tato varianta obvykle bývá výrazně levnější než samotné psaní, ale samozřejmě se to u jednotlivých copywriterů liší – vzhledem k tomu, že cenu si často stanovujeme sami.